Piątek, Luty 5, 2021, 16:49

stylizacja produktu

Wielu osobom wydaje się, że fotografia produktowa to prosta sprawa, bo przecież białe tło, jakaś lampa i aparat w zupełności wystarczą dla zdjęcie które pokaże zarówno walor produktu jak i sam produkt w pełnej okazałości. Rzeczywistość jest jednak zgoła inna...

Packshot - czyli zdjęcie na białym tle
Najczęściej chyba spotykaną fotografią uchodzącą za najprosztszą jest fotografia packshot. Nic bardziej bylnego, ponieważ do dobrego packshota trzeba posiadać wiedzę jak ustawić światło, a także jak ułożyć/zaprezentować produkt. Podstawą jest jednak jego przygotowanie a także prawidłowe ułożenie. Należy bowiem pamiętać, że im lepsze zdjęcie - tym lepszy efekt końcowy. Wiele osób stawia na późniejszą obróbkę bez której oczywiście nie wyobrażam sobie dobrego zdjęcia, jednak baza na której będziemy pracować jest najważniejsza. Kiedy fundamenty mamy stabilne nic nam nie straszne ;)

Fotografia koncepcyjna
Można powiedzieć, ze tutaj mamy do czynienia z zakomponowaniem produktu. Często do takiego zdjęcia potrzeba wykonać określoną pracę nad scenografią. Wszystko jednak wymaga przemyślenia, choć patrząc na zdjęcia koncepcyjne można pomyśleć, ze przecież wszystko wygląda tak jak gdyby było przypadkowe. W tym wypadku nie ma o tym mowy, a koncepcje, ich kolorystyka, klimat dobrze kiedy są spójne z wizerunkiem i komunikacją marki dla jakiej wykonywane jest zlecenie. 

Jak widzicie zdjęcia w dzisiejszym świecie to coś więcej niż pstrynąć zdjęc nowym telefonem, dlatego też często klient pytając o cenę mówi: "Czemu tak drogo? Przecież telefonem też sobie zrobie". Oczywiście, jednak zachęcamy do korzystania z usług doświadczonych i profesjonanych fotografów, który wiedzą jak okiełznać światło oraz uzyskać upragniony przez klienta efekt.

Zapraszam do kolejnych i przyszłych artykułów, oby każdy znalazł coś dla siebie :)
Chaja Kitlińska

 

 


Poniedziałek, Styczeń 4, 2021, 12:22

packshot

Ostatnio ze względu na zjawisko pandemii nastąpiło przebranżowienie ludzi w wielu dziedzinach. Nic w tym właściwie szczególnego gdyby nie to, że już i tak nadszarpnięty sektor profesjonalnej fotografii produktowej znowu ucierpiał. Dlaczego? 


Wiele osób postanowiło zrobić sobie z fotografii produktowej  dodatkowe źródło dochodu nie mając o tym szczególnego pojęcia, jednak ogłaszając się tu i tam. Oczywiście mamy wolny rynek i wszystkie chwyty są dozwolone. Jednak warto najwpiew dowiedzieć się czegoś"więcej", aniżeli uczyć się na kliencie i brać za to pieniądze. Niestety później w klientach wywołuje to swoistą niechęć do realizowania zdjęć produktowych, ponieważ mają już niezatarte złe wrażenie. Oczywiście zdaję sobie sprawę, w jak wielu branżach panuje nieetyczne zachowanie, a ludzie nastawiają się na chęć łatwego zysku. Z doświadcenia wiem, że praca to praca, choć może być pasją to wymaga zachowania profesjonalizmu, a także uczciwości względem klienta. 

Mojego wywodu koniec, a teraz mogę jedynie powiedzieć na co warto zwrócić uwagę, aby nie dać się nabić w butelkę i czym się harakteryzuje Packshot z prawdziwego zdarzenia.

Otórz spotkałam się na swojej drodze z tym, że występuje różny rodzaj cenników - nie mam tutaj na myśli różnic cenowych bo to normalne w każdej branży. Zastanowiło mnie jednak inne zjawisko, a mianowicie 3 stadia obróbki, niekiedy nawet i 5 czyli np.:
- zjdęcie na białym tle bez obróbki
- zdjęcie na białym tle z podstawową korektą kolorystyczną i kadrowaniem
- zdjęcie hi-end z restuszem i wyszparowanym obrazem.

Jest jedna rzecz jaka zastanawia mnie szczególnie - jak można oddać klientowi "pstryknięte" zdjęcie bez żadnej obróbki?
Czy taki "fotograf" ma nadzieję, że klient sam dokona jego postprodukcji? Nie za bardzo jestem w stanie to zrozumieć, ale wiem że takie działania psują rynek. A może tak ma być... ;)

Jak powienien wyglądać packshot?

Przygotowanie produktu
Przede wszystkim jest to zdjęcie wyszparowane i oczyszczone ze wszelkich niedoskonałości. To w jakiej mierze zawsze należy ustalić z klientem. Na pewno nie można zostawić na produktcie kurzu i powiedzieć, ze klient nie dał wytycznych. Produkt do zdjęcia powienien być odpowiednio przygotowany -  bezwględnie! I za to zawsze odpowiedzialny jest fotograf. Chyba, że klinet dostarczy uszkodzony produkt, ale trzeba na to zwrócić uwagę. Ważna jest więc kominikacja, ale to nie w tym akrtykule.

Szparowanie
Przede wszytskim każdy produkt wymaga szparowania, czyli można powiedzieć, że należy go wyciąć z tła. Dlaczego? Otóż aby pozbyć się niechcianych cieni czy też innych niespodzianek. Każdy produkt wymaga innego zakresu prac co przekłada się na czas, a to na cenę.

Kadrowanie i korekcja barw
Jeżeli wszystko masz ustawione jak należy w Twoim studio i pracujesz na wysokiej klasy sprzęcie to nie masz z tym wiele roboty. Wszystko jednak zależy od kolorów, rodzaju powierzchni, tkanin itp. Kadrowanie przy zdjęciach produktowych jest ważne ponieważ warto by produkt zawsze był wyśrodkowany i w tym samym miejscu a nie latał gdzieś po rogach, a biała powieżchnia zajmowała np. ok. 10% marginesów. 

O takich rzeczach jak dobrze doświetlony produkt, czy odpowiednio wykonane zdjęcie i niepognieciony materiał w przypadku ghosta nie wspomnę. 

Posumowując - zanim wybierzesz fotografa sprawdź portfolio i jego różnorodność. Jeżeli masz wątpliowści co do ceny to wyślij zdjęcie i powiedz o co Ci chodzi i że chcesz mieć zdjęcie zrobione "o tak" :)

Nasz cennik obejmuje zdjęcia tylko i wyłącznie zawierające pełną obróbkę. Zakres cenowy widoczny jest w zakładce cennik. Cenę generuje zarówno czas spędzony na jego obróbce, a także ilość zdjęć. 

Masz pytania? Pytaj śmiało.
Pozdrawiam,
Chaja


Poniedziałek, Listopad 30, 2020, 12:25

Fotografia kulinarna

 

Świat się zmienia... I niestety pozostaje nam tylko dostosować się do nowej rzeczywistości. Przed taką koniecznością został chyba postawiony każdy w mniejszym lub większym stopniu.

Kawiarnie i restauracje zdecydowanie mają teraz pole do uprawiania kreatywnego marketingu, ponieważ to one zostały zmuszone do prowadzenia swojego biznesu online. Nie jest to jednak łatwe ponieważ prowadzą biznes oparty na zmysłach: smaku, zapachu... teraz pozostaje im jedynie kusić wyglądem, ale czy aby napewno tylko...

Bądź praktyczny i pokaż co masz...
Jeżeli już doszło do tego z czym w tym momencie przyszło się mierzyć restauracją i kawiarnią warto postawić na przeniesienie menu do internetu czyli najprościej rzecz ujmując: nazwa potrawy + "czytelne" zdjęcie potrawy a także krótki opis jak smakuje, do czego pasuje itp. Lekkie pióro i drobina polotu na pewno przyda się w tym przypadku ;)

Postaw na zmysły...
Przy tej propozycji doskonale sprawdzą się tzw. zdjęcia aranżowane... Dodatkowo przy takim rozwiązaniu możemy zastosować cross selling czyli sprzedać prócz np. eleganckiej kolacji dla dwojga także wino dla romantycznego nastroju. 

A co zrobię ze zdjęciami po pandemii?
Oczywiście możecie się nad tym zastanawiać, ale uważam że zawsze należy wybierać dobre strony każdej sytuacji. Dlatego jest to świetny czas aby zmiany które wymusi sytuacja pozostawić i nadal mieć w propozycji dania na wynos lub z dowozem - czemu nie? Jest to pewnego rodzaju postrzeżenie wachlarza usług więc stwarza to możliwość do rozwoju firmy. Ponadto pokazanie tego co w karcie może przynieść tylko korzyści dlaczego? Ponieważ jemy oczyma :) Klienci zachęceni świetnym wyglądem potrawy mogą częściej odwiedzać dane miejsce. Zauważyć trzeba, że lokale publikujące zdjęcia swoich potraw przyzwyczajają klientów do pewnego rodzaju standardu i wyglądu potraw, a także klimatu danego miejsca - to natomiast przekłada się na rzesze wiernych fanów danego miejsca więc także i utargi.

Czy warto więc inwestować w fotografię kulinarną?
Pozostawiam to Wam do oceny, ale przestańmy myśleć że marketing i promocja firmy to zbędny wydatek. Prosta zasada - jeżeli nic nie włożysz - nic nie wyciągniesz.
Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się w jaki sposób możemy pomóc CI w promocji i zdjęciach Twojego lokalu - pisz śmiało!

Pozdrawiam,
Chaja


Niedziela, Październik 25, 2020, 12:32

Packshot ghost bielsko

 

Wiele osób pyta nas czy nie zauważyliśmy spadku fotografii produktowej w trakcie pandemii. Myślę, że w obecnej sytuacji ludzie ciągle zadają sobie pytania o to kto zalicza hosse a kto besse w biznesie i ruchu klientów. Trzeba jednak powiedzieć, że dla niektórych to może być właśnie dobry momenty by ze stacjonarnego sklepu przenieść sprzedaż swoich produktów do internetu.

Zdaje sobie zprawę, że to zawsze było pewnego rodzaju funem kiedy można było iść od sklepu i poprzymierzać różne rzeczy. W czasie pandemii o ograniczeń jakich jesteśmy zmuszeni przestrzegać dla bezpieczeństwa, a także wygod ( w końcu nie musimy wtedy stać w kolejkach) wybieramy zakupy online. Co jednak determinuje nasze zakupy?

Postaw na detale
Prócz tego, że jak wiele razy wspominam "kupujemy oczyma", nie mając możliwości dokładnego "zbadania" produktu przed zakupem chcielibyśmy mu się jak najdokładniej przyjrzeć z bliska. I tutaj pojawia się pytanie: To może w takim razie zainwestujemy w zdjęcia 360?
Oczywiście nie jestem przeciwniczką tego typu fotografii, jednak zastanówcie się w co wolicie zainwestować i co tak na prawdę lepiej odda istotę i wygląd waszego produktu.
Warto zatem wziąć ten aspekt na pierwszy ogień przemyśleń :)

Odzieżówka - ghosty (duchy)
Jeżeli Twoja firma prowadzi sprzedaż konfekcji damskiej, męskiej, dziecęcej lub pokrewnej najkorzystniej pokazać to przy pomocy dobrze wykonanego ghosta, czyli zdjęcia, które przedstawia produkt jak gdyby był założony na ducha. Warto w przypadku ubrań zrobić zdjęcie tkaniny, ponieważ to zawsze daje klientowi wiedze o tym jak ubranie wygląda z biska, a samo zdjęcie może ukazać mu fakturę czy też splot produktu.

Fotografia produktowa
Podobnie ma się sprawa w przypadku fotografii produktowej. Jeżeli obseruwjemy np. plecak z funkcją wodoodporności to także warto klientowi pokazać efekt osiadania wody, oraz ten niezwykły element poszycia plecka. Oczywiscie przedstawić produkt z przodu, tyłu, a także z boku. W przypadku tego typu produktów warto zasatanowić się wcześniej na jakie super cechy produktu chcemy zwrócić uwagę by można było zaplanować odpowiednie kadry.

Podsumowując:
Jeżeli prowadzisz sprzedaż stacjonarną czas pandemii to dobra chwila by zacząć sprzedawać w internecie, a tym samym otworzyć kolejny kanał sprzedaży asortymentu. Jeżeli jednak masz zdjęcia, które generują małą sprzedaż... cóż... może czas oddać ster w ręce profesjonalistów i zrobić je porządnie.

Pozdrawiam i życzę zrowia w tym trudnym dla wszystkich czasie
Chaja Kitlińska


Copyright ©2021 Studio Polaroid - Łukasz Kitliński, All Rights Reserved.
Liczba odwiedzin: 749
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem
free website
built with
kopage